Veel Gestelde Vragen


Wie kan er deelnemen aan de AVD Tilburg?

Het evenement is vooral voor kinderen van de diverse basisscholen. Dat is de grootste groep deelnemers.
Maar ook volwassenen zijn van harte welkom. Als training voor de Nijmeegse Vierdaagse of gewoon om lekker actief bezig te blijven. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Waarom moet ik me inschrijven?

Veel deelnemers lopen jaarlijks mee aan de AVD Tilburg. En krijgen daarvoor een medaille. Om de juiste medaille te kunnen verstrekken is het wel zo handig dat we weten voor de hoeveelste keer je meeloopt.

Maar het inschrijven heeft ook andere organisatorische redenen.

Zo wil de Gemeente graag weten hoeveel mensen er op de route zijn. Dan kunnen ze daar bij calamiteiten rekening mee houden.

Ook kan de route impact hebben op de lijnbussen. Die kunnen zelfs tijdelijk komen te vervallen.

En omdat de organisatie er alles aan doet om het evenement veilig te laten verlopen is het aantal deelnemers ook van invloed op hoe lang bijvoorbeeld onze verkeersregelaars op een bepaalde plaats ingezet worden.

Waar kan ik me inschrijven?

Die vraag zagen we aankomen. Onze pagina Inschrijven geeft daarvoor de juiste informatie.

Hoe laat mogen we waar starten?

We starten alle dagen om 18:30 uur, op de opgegeven startlocaties.

Voor maandag en dinsdag is dat in het Reeshofpark, woensdag en donderdag op het terrein van De Rooi Pannen.

Ga alsjeblieft niet starten vanaf andere locaties of op andere tijden. De routes zijn dan nog niet beveiligd door onze verkeersregelaars.

Wat als we een kind treffen wat z'n groep of ouders kwijt is?

We hebben daarover met de organisatie en de Politie / EHBO de volgende afspraken over gemaakt:

  • Breng het kind naar de eerstvolgende politieagent, verkeersregelaar of EHBO medewerker
  • Zij hebben rechtstreeks contact met de organisatie en melden het gelijk
  • Waarschijnlijk komt dan het EHBO het kind dan ophalen en brengt het naar het startbureau
  • Daar komen alle communicatielijntjes bij elkaar en hebben we de ruimte, rust en aandacht voor het kind.

Ik ben mijn kind kwijt! Wat nu?

Geen paniek, ze zijn allemaal nog netjes bij de ouders terug gekomen.

Hierboven staat al beschreven hoe we hier als organisatie mee omgaan.

  • Meld je bij de eerste de beste politieagent, verkeersregelaar of EHBO medewerker
  • Zij hebben de communicatielijntjes naar het Startbureau waar dat soort meldingen binnenkomen
  • Na het contact met het startbureau kijken we samen wat de verstandigste vervolgstappen zijn

Als ik dan toch aan het wandelen ben, kan ik mijn hond dan ook gelijk uitlaten?

Uiteraard is dat geen enkel probleem. Wat tips van onze kant:

  • Het is een grote mensenmassa. De hond aan de lijn is wel zo verstandig.
  • Denk met warm weer ook aan wat te drinken voor uw hond.
  • Maakt uw hond een sanitaire stop? Ruimt u dan ook het eventuele afval van uw hond op?

Als de hond dan toch meeloopt, u kunt ook een medaille aanvragen voor uw hond à €2.-

Waar kan ik mijn afval kwijt?

Ieder jaar merken we dat de hoeveelheid (zwerf)afval groter en groter wordt. Hoewel we dagelijks een veegploeg de route op sturen is wat hulp van de deelnemers wel erg fijn.

  • Op iedere plek waar onze verkeersregelaars staan zult u vuilniszakken aantreffen. Maak er gebruik van. Wij zorgen dat deze (hopelijk volle) vuilniszakken opgehaald en netjes afgevoerd worden.
  • Net na de rust- / verzorgingsplaatsen staan containers.
  • Bij de finish staan ook containers.

Maar het belangrijkste verzoek is eigenlijk: gooi het afval niet op straat. Gebruik de afvalbakken of neem het mee naar huis. Dank, ook namens de bewoners langs de route.

Wanneer is de AVD Tilburg in 2018?

Voor de lange termijn planners onder ons.
De 67e AVD Tilburg (editie 2018 dus) is op de volgende data: 28 t/m 31 mei 2018

Deze pagina delen: